חדשות

משרד הבריאות אוסר על בתי החולים לספק שירותי מיילדת אישית בתשלום

מכתב בנושא זה נשלח מהיועצת המשפטית של המשרד לכל מנהלי בתי החולים, ובו הוראה לבתי החולים להפסיק לספק שירות זה החל מיום א' הקרוב

משרד הבריאות הורה לבתי החולים הממשלתיים והעירוניים להפסיק הפעלת שירות מיילדת אישית החל מה-3 במרס. ההוראה הגיעה מהיועצת המשפטית של המשרד, עו"ד מירה היבנר-הראל. במכתב לבתי החולים הדגישה היועצת המשפטית של משרד הבריאות ששירות זה הוא שר"פ, ועל פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה הוא אסור בבתי החולים הממשלתיים.

מיילדות בבית החולים (אילוסטרציה)

מיילדות בבית החולים (אילוסטרציה)

"אני מניחה שכל בתי החולים הממשלתיים והעירוניים מודעים להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בדבר איסור הפעילות של בחירת רופא בתשלום בבתי החולים הללו", נאמר במכתב. "מיילדת 'אישית' כנגד תוספת תשלום, גם אם שלא על פי בחירה שמית של המיילדת כלולה תחת איסור זה. שירות מיילדת הוא בגרעין השירות הרפואי והמעגל הפנימי ביותר שלו. דין מיילדת כדין כל מטפל אחר", קבעה עו"ד היבנר-הראל.

עוד הדגישה היבנר-הראל כי מטפלת פרטית המוקצית לאישה עבור תשלום ללא תלות במשך או בסוג הלידה (כמצוין למשל בפרסומי איכילוב) אך כתלות בתשלום - "באה בהכרח על חשבון יולדות אחרות שאולי נזקקות לליווי אינטנסיבי יותר של מיילדת, בשל מצבן". ההנחיה באה בעקבות הפעלת שירות מיילדת אישית בתשלום והאפשרות להכנסת דולה לחדר הלידה באיכילוב. שירות מיילדת אישית בתשלום נהוג גם בשיבא (תמורת 3,330 שקל), בלניאדו (4,000) ובמעייני הישועה.

מנהל שיבא, פרופסור זאב רוטשטיין, הגיב על מכתב היועצת המשפטית של משרד הבריאות: "אמנם בשיבא לא קיים שירות של מיילדת אישית כמתואר בחוזר של עו"ד מירה היבנר-הראל, רחמנא ליצלן. אך שוב אנו עדים לפגיעה בציבור וברפואה הציבורית - הפעם מבית מדרשה של היועצת המשפטית של משרד הבריאות. לא די בכך שאין מספיק אחיות מיילדות בחדר הלידה ואלו שעובדות בתחום קורסות מהעומס, ולא די בכך שכל טעות היא ממש בלתי נמנעת בתנאי העומס הללו וכנגזר ממספר היולדות מול מספר המיילדות - הרי שבבתי החולים המפעילים שירות נוסף זה של מיילדות, ייפגע כעת גם ציבור היולדות שלא משתמשות בשירות האמור. זאת בשל העובדה הפשוטה שבפועל, החל ב-3 במרס יקטן המספר הכולל של המיילדות הנמצאות במשמרת לעומת מספר היולדות. מנכ"ל משרד הבריאות וסגן השר חייבים להתערב ולמנוע פגיעה נוספת ומיותרת זאת ביולדות".

למסמך משרד הבריאות בעניין (pdf)

נושאים קשורים:  חדשות,  דולה,  מיילדת אישית,  בתי החולים הממשלתיים,  שר''פ,  משרד הבריאות,  פרופסור זאב רוטשטיין,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
ד"ר צדיק
28.02.2013, 19:38

האם המילדות העוסקות בשירות הפרטי לא נגרעו ממצבת המילדות המשרתות את כלל הציבור ?
שוב אנו רואים הסטת כוחות רפואה מהטיפול בכלל הציבור אל הטיפול לעשירים בלבד.
מילא אם זה יעשה בבתי חולים פרטיים כמו אסותא. אבל בודאי לא בתוך בתי החולים הציבוריים.
היינו רוצים בתי משפט מזורזים לעשירים ? שירות פרטי בתוך ביטוח לאומי לעשירים ?
כל מה שציבורי מחייב שוויון מלא.
בשוק הפרטי בבקשה.
לא לערבב בין פרטי לציבורי

hani
07.01.2014, 09:33

ההיפך הוא הנכון.. ברגע שיהיו דולות לחלק מהיולדות.. המילדות תוכלנה להתייחס ביתר תשומת לב ובנחת לשאר היולדות..
המציאות כרגע בלתי נסבלת ואם למערכת הבריאות אין תקציב להוספת מיילדות לכל משמרת.. זה הפתרון הנכון ביותר..

hani
07.01.2014, 09:30

מנהל שיבא יוצא להגנת החולים והיולדות שנופלים קורבן למערכת שיפוטית שמנותקת מצרכי הציבור ומתנהגת בחוסר אחריות ובחוסר רגישות. למה צריך הפגנות וצעקות כדי לקבל יחס מינימלי אנושי..??