חדשות

בתיה"ח הממשלתיים מדווחים על היערכות לפיטורי רופאים עקב הגירעון

על רקע העימות עם האוצר סביב גירעון של 1.5 מיליארד ש"ח השנה, מאיימים בתיה"ח בפיטורי רופאים; האוצר: "פועלים להקל המצוקה"

בתי החולים הממשלתיים מדווחים כי הם נאלצים להחל בפיטורי רופאים עקב הגירעונות הקשים אליהם נקלעו. בבית החולים "שיבא", לפי דיווח מבית החולים שפורסם באתר Ynet, כבר החלו בפיטוריהם של למעלה מ-30 רופאים. גם בבית החולים בנהריה הודיעו לרופאים כי בזמן הקרוב יחלו בפיטורים.

הסיבה למהלך, שהוא חלק מלחץ גובר על משרד האוצר, היא גירעון הענק של בתי החולים הממשלתיים, שצפוי לעמוד על 800 מיליון שקלים יותר מהמתוכנן בשנת 2014, ובסך הכל כ-1.5 מיליארד ש"ח. במשרד הבריאות מסרו, כי המהלך יפגע בחולים, בעוד משרד האוצר אמר בתגובה כי הוא פועל "להקל על המצוקה"

משרד הבריאות הודיע, כי הוא פועל למציאת פתרון אבל הודה כי סכום של 400 מיליון שקל שהועבר עתה מהאוצר רחוק מלהספיק לתקצוב נאות של בתי החולים. על המחסור בתקציב התריעו מנהלי בתי החולים הממשלתיים בחודשים האחרונים, וגם הזהירו שהכסף בקופותיהם הולך ואוזל לרכישת תרופות. חלק מהעימות בין בתי החולים לאוצר נובע מהעובדה שהשנה נאסר עליהם להשתמש בתקציב של שנה הבאה לחלק מרכישותיהם.

על-פי הדיווח, משרד הבריאות הודיע בתחילת השבוע למנהלי בתי החולים כי האוצר מתעלם מהמצוקה הכספית ומנהל יחידת בתי החולים הממשלתיים במשרד הגדיר זאת במכתבו למנהלים "צעד חריג, במסגרתו פועל אגף התקציבים תוך התעלמות מוחלטת מתמונת המצב שהוצגה לפניו. לצעד זה יהיו השלכות משמעותיות על 2015, הן מבחינת תקציב בתי החולים והן מבחינת פעילותם הרפואית".

לדיווח המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  תקציב,  בתי החולים הממשלתיים,  אגף התקציבים באוצר,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות