חדשות

עובדי המנהלה והמשק בבתי החולים הממשלתיים מאיימים שוב בשביתה

12 אלף העובדים דורשים העלאת שכר בשיעור של כ-15% | בשביתה המתוכננת ליום רביעי לא יינתנו שירותי מינהלה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר בבתי החולים

עובדת ניקיון בבית חולים. אילוסטרציה

עובדי המנהלה והמשק בכ-30 בתי חולים ממשלתיים הודיעו כי יפתחו בשביתה מחרתיים (ד'). הם דורשים שיפור בתנאי העסקתם של כ-12 אלף עובדים. משמעות השביתה: בבתי החולים יינתנו רק שירותי חירום וטיפולים מצילי חיים.

ועד עובדי מינהל ומשק הכריז על השביתה לפני ארבעה חודשים אך היא בוטלה לאחר שבית הדין לעבודה הורה לקיים מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים. בפגישות שקיימו נציגי הוועד עם ההסתדרות הכללית, פקידי האוצר ומשרד הבריאות לא נמצא פתרון והפערים בין הצדדים נותרו בעינם.

עתה מסביר ועד עובדי המנהלה והמשק כי הסיבה להשבתה המתוכננת היא "לגרום לאוצר לאשר מפתח תקינה לבתי חולים". כיום נפתחות מחלקות חדשות או גדלות ללא תוספת של עובדי מינהל ומשק. בחלק מבתי החולים גדל מספר המיטות אך לא נוסף אפילו עובד אחד.

עוד טוען ועד העובדים כי נוספו תפקידים ומטלות רבים ומעולם לא נקבעו תקנים לעובדי מינהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים. בחלק מבתי החולים העומס בלתי אפשרי. בעוד שבבתי החולים קיימת תקינה מעודכנת לרופאים ואחיות, אין זה כך לגבי עובדי המינהל והמשק. הם גם דורשים להשוות את שכרם לעמיתיהם בקופות החולים, כפי שקבעה ועדה שהוקמה לפני למעלה מ-30 שנה. משמעות הדרישה להשוואה: העלאת שכר בשיעור 15%-10% בממוצע.

אלי בדש, יו"ר ועד עובדי מינהל ומשק בבתי החולים, טען כי "האוצר מבוצר בעמדותיו ואיננו מוכן לראות את המצב האבסורדי שבו נמצאים עובדי המינהל והמשק בבתי החולים כבר שנים רבות. לא נותרה לנו ברירה אלא להשבית את הפעילות שלנו בבתי החולים״. עוד אמר בדש כי האוצר גם לא מוכן לדון בסוגיית התקינה, לא מוכן לעמוד בהתחייבויותיו להשוות את השכר לתנאיהם של עובדי ה'כללית' ולא לעדכן את התפקידים הנדרשים בבית החולים".

אם אכן תפרוץ השביתה היא תקיף את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש, לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו בהם שירותי מינהלה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר. עקב כך יבוטלו שירותים במחלקות אונקולוגיה, המטולוגיה, דיאליזה, הפריה חוץ גופית, פגיות, חדרי לידה, חדרי ניתוח למקרים דחופים, אספקה סטרילית למקרים דחופים, קבלה ומיון ילדים ומיון מבוגרים. בכל אחת מהיחידות הללו יישארו לעבוד רק תורן יחיד.

נושאים קשורים:  ועד עובדי המשק והמינהל,  עובדי מינהלה ומשק,  בתי החולים הממשלתיים,  שביתה,  אלי בדש,  חדשות
תגובות