חדשות

האחים והאחיות חידשו את המחאה: יימנעו ממשימות ביורוקרטיות

צוותי הסיעוד יעסקו בטיפול בחולים בלבד ולא ייקחו חלק בישיבות מבדקים, בקרות ומטלות של מדדי איכות | במשרד הבריאות מודעים לעומס ולמחסור באחיות אך דורשים לעצור את צעדי המחאה

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות. "תוספת שכר משמעותית". צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

יו"ר הסתדרות האחיות והאחים אילנה כהן הודיעה על חידוש מחאת עובדי הסיעוד עקב הטלת מטלות נוספות עליהם לצד עומס כבד בעבודה.

בדיווח ב"ישראל היום" נמסר כי האחים והאחיות הונחו "להתמקד מעתה אך ורק בהגדלת הזמן המוקדש למטופלים ולהימנע מפעולות המהוות הוראות והנחיות ביורוקרטיות אינסופיות". בין השאר: האחיות והאחים לא ישתתפו בישיבות מבדקים, בקרות על תיקים ומטלות הקשורות למדדי איכות, לא ייטלו חלק בדיונים על פרויקטים מחלקתיים ולא יבצעו אומדנים שונים כמו טיפול בכף רגל סוכרתית, תזונה או בדיקות הקשורות לתשתיות במחלקות.

כהן צוטטה בדיווח: "למרות התקופה רצופת האתגרים שעברה על האחים והאחיות במערכת הבריאות, המחסור בכוח אדם והעומסים, החליט משרד הבריאות להטיל על האחיות שורה ארוכה של מטלות נוספות ולהפוך את עבודתן לבלתי אפשרית. זאת בניגוד להתחייבות מפורשת קודמת של מנכ"ל משרד הבריאות להפחית בעומסים".

תגובת פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות: "אנו במשרד הבריאות, יחד עם הסתדרות האחיות, פועלים רבות על מנת להתמודד עם הצורך לתוספת תקני אחיות ולשם השארת האחיות שנוספו במהלך מגיפת הקורונה במקומן ובתפקידיהן. ברורים לנו המחסור בתקני אחיות והעומס הרב המוטל עליהן במהלך הטיפול בחולה ובסביבת החולה המטופל. אולם, צעדי המחאה אסורים ומסכני חיים".

נושאים קשורים:  אחים ואחיות,  אילנה כהן,  מחאה,  צוותים סיעודיים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
10.06.2021, 11:34

ורופאים חא נדרשים לבצע פעולות בירוקרטיות?
מקווה שבית הדין לעבודה יעמיד את החצופה הזו במקומה

אנונימי/ת
11.06.2021, 10:40

זה שפוגעים ברופאים וברופאות לא מחייב פגיעה באחים ובאחיות, וכבן להתיישבות העובדת חייב אני לספר לך הלצה שפעם שמעתי בבית העם במושב . מעשה שהיה כך היה או לא היה, יורד מלאך האלוהים מן השמיים אל מושבניק יגע מעמל יומו. אומר המלאך, כל בקשתך תעש, אך כל שתבקש לך אעשה ואתן גם לשכנך. חושב המושבניק ארוכות, מתכרכרמות פניו עד שלאחר דקות ארוכות נחה שלווה עליהן ואור רך ניצת בעיניו . ובכן, אומר הוא למלאך, עקור נא במטותא את עיני השמאלית וגדום במטותא את זרועי הימנית... שבת שלום.

אנונימי/ת
11.06.2021, 10:42

כאן יא מכאן

11.06.2021, 11:14

ידידי,
הדבר נדון בבית הדין לעבודה לפני הקורונה ועמדת האחיות ה ת ק ב ל ה.
המצב כעת לא שונה מאשר לפני הקורונה ולמשרד הבריאות אין עובדות/טענות חדשות שאיתם הוא יכול לפנות לביה"ד לעבודה

אנונימי/ת
11.06.2021, 11:53

מדרד הבריאות משתתף בצערכן על העומס ויוצא ידי חובה. 😿