חדשות

פורסמו הנחיות לחזרת ילדים למוסדות חינוך אחרי מחלה מידבקת

הנחיות עדכניות של החוג הפדיאטרי של האיגוד למחלות זיהומיות בילדים, המיועדות לקהל רופאי משפחה ורופאי ילדים בקהילה, מצביעות באילו מצבים יש צורך להוציא ילדים ממוסדות חינוך ומתי ניתן לחזור ללימודים

כאב גרון של ילדים (אילוסטרציה)
כאב גרון בילדים, רפואת ילדים (אילוסטרציה)

ילד עם חום מעל ל-38 מעלות, עם סימני מחלה מובהקים, כמו ישנוניות, אפטיות, אי שקט, קשיי נשימה ותלונות על כאב שלא חולף לאחר זמן קצר, אינו יכול להגיע למסגרת לימודים. כך נכתב בנייר עמדה עדכני בנושא חזרת ילדים למוסדות חינוך אחרי מחלה מידבקת, המרכז את ההמלצות העדכניות של החוג הפדיאטרי של האיגוד למחלות זיהומיות בילדים בנושא.

נייר העמדה, המיועד לרופאי משפחה, לרופאי ילדים בקהילה ולהורים, הוצג הבוקר (ד') בכנס השנתי של איגוד רופאי ילדים על ידי פרופ' גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ילדים בבית החולים לילדים דנה בתל אביב, שכתבה את ההנחיות עם ד"ר אלכס גורי, מומחה ברפואת ילדים ובמחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי קפלן ברחובות ופרופ' אפרים בילבסקי, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

נייר העמדה מרכז את ההנחיות ביחס למחלות מידבקות שונות ובין השאר מצוין כי במקרים של שפעת, מחלה דמוית שפעת או קורונה, הילדים יכולים לחזור למסגרת לימודים לאחר 24 שעות ללא חום, אלא אם תקפות הנחיות ספציפיות אחרות.

במקרה של שעלת, אין להחזיר ילד לבית ספר או לגן ילדים בטרם חלפו חמישה ימים מהתחלת טיפול אנטיביוטי מתאים או עד שיחלפו שלושה שבועות מהתחלת השיעול, במקרה שלא טופל באנטיביוטיקה. במקרה של חצבת, יש להוציא את הילד מהמוסד החינוכי עד שחלפו לפחות ארבעה ימים מהופעת הפריחה.

במסמך מופיעות דוגמאות למחלות זיהומיות שבהן אין צורך להוציא ילדים ממוסדות חינוך או מעונות ילדים ובין השאר מחלות שמתבטאות בנזלת, כאב גרון, שיעול קל או דלקת אוזניים שאינן מלוות בחום, בדלקת קלה של לחמית העין שאינה מלווה בהפרשות וללא כאבים בעין, ללא נפיחות בעפעפיים וללא חום. אם נראו כינים, יש להמליץ להורים על טיפול וסירוק יומיומי, ניתן לחזור למסגרת לאחר התחלת הטיפול ולא מומלץ להרחיק את הילד מהמסגרת.

נושאים קשורים:  מחלות מידבקות,  הנחיות,  חדשות,  מוסדות חינוך,  רפואות ילדים,  רפואת משפחה,  פרופ' גליה גריסרו,  ד"ר אלכס גורי,  פרופ' אפרים בילבסקי
תגובות