חדשות

יוזמה להקמת בית ספר בינלאומי לרפואה באילת

מאחורי ההצעה שהוגשה למל"ג עומד מנכ"ל חברת Medical Doctor להכשרת סטודנטים לרפואה בחו"ל | תכנית הלימודים תתבסס על פקולטות לרפואה באירופה, ההכשרה הקלינית תתבצע ב"יוספטל"

בית החולים יוספטל באילת. צילום: DMY/ ויקיפדיה

יוזמה של ד"ר משה כהן, מנכ"ל החברה להכשרת סטודנטים לרפואה Medical Doctor, להפעלת בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל, בשיתוף פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל באילת, הוצעה בימים אלה למועצה להשכלה גבוהה.

בראיון שערכה עימו גלי וינרב בגלובוס בשבוע שעבר (ד') סיפר ד"ר כהן על המיזם: תכנית הלימודים תתבסס על אוניברסיטאות בלימודי רפואה באירופה שעימן חתם כהן על הסכם ובהם בית החולים המחקרי הומניטס באיטליה, אוניברסיטת זגרב בקרואטיה ואוניברסיטאות צ'רלס ואוניברסיטת פלצקי, שתיהן בצ'כיה. ההכשרה הקלינית תתבצע בבית החולים יוספטל ובמרפאות הדרומיות של קופ"ח כללית, עימה נחתם מסמך כוונות. ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, הביע תמיכה במיזם.

מימון בית הספר לרפואה באילת יתקבל מתרומות ומשכר הלימוד של הסטודנטים, שכרגע ממילא משלמים שכר לימוד דומה בחו"ל. שכר הלימוד יהיה 80־90 אלף שקל בשנה ויוצעו מענקים והלוואות לסטודנטים שיתחייבו להישאר בפריפריה עם השלמת התואר.

כהן גם מבטיח להטיס את המרצים לאילת על בסיס שבועיו יש מי שכבר הביעו עניין. לפי התכנית, השדות הקליניים ב"יוספטל" ובמרז הרפואי סורוקה בבאר שבע יהיו פתוחים רק לישראלים שלומדים בתכנית. יתר הסטודנטים יוכשרו במחלקות בתי חולים בחו"ל, במדינות שבהן ייקלטו בעתיד.

הדיקאנית המיועדת היא פרופ' חנה לייבה, מנהלת תחום אקדמיה, מחקר וחדשנות בבית החולים קפלן, שזכתה בפרסים רבים בתחום הוראת הרפואה. אם המל"ג יאשר, ייפתח קמפיין גיוס הכספים. היעד: 250 מיליון שקל.

יזם התכנית, ד"ר כהן, למד רפואה בבודפשט, התמחה ב"בילינסון" ובהמשך עבד במחלקה פנימית קרדיולוגיה ב"איכילוב". ב-2006 הוא הקים את חברת Medical Doctor, שמכינה סטודנטים ישראלים ללימודים באוניברסיטאות בחו"ל. לדבריו, מדובר על 250־300 סטודנטים לרפואה בכל שנה.

נושאים קשורים:  בית ספר לרפואה,  לימודי רפואה,  העיר אילת,  בית החולים יוספטל,  חברת Medical Doctor,  חדשות,  ד"ר משה כהן,  פרופ' חנה לייבה,  מל"ג
תגובות
אנונימי/ת
22.04.2024, 09:51

בתי ספר לרפואה מתוכננים להיפתח בארץ כפטריות לאחר הגשם...
יכשירו רופאים כמו עורכי דין.
זילות של מקצוע הרפואה...
הרמה תהיה בהתאם.
הקשר בין רופאים לרפואה יהיה מקרי בהחלט,
חובבנות לשמה...
ישראל 2024
(ולא... לא חסר רופאים)

אנונימי/ת
22.04.2024, 15:13

וואו, זה יהיה כזה פח.

אנונימי/ת
22.04.2024, 15:14

שישתפו פעולה עם בית הספר לפחים ביוספטל בשיתוף אקדמי עם אוניברסיטת חרסון ואוניברסיטת קארל הבינוני

אנונימי/ת
22.04.2024, 20:42

אפשר גם להקים פקולטאות בפיצוציות, דוכני שווארמה, פנצ'ר מאכר ובמכוני יופי. איזה גנוב הכהן הזה 🤣🤣🤣

אנונימי/ת
23.04.2024, 08:23

זו בדיחה...אין מספיק חולים ביוספטל להכשרה קלינית...ואת החולים הקשים והמעניינים מעבירים לסורוקה ובילינסון..
הסגל ביוספטל לא מתאים להכשיר סטודנטים !!!